Als kind heeft Theo Derix altijd een uitzonderlijke interesse gehad in gemotoriseerde sporten. Na enige omzwervingen in andere sporten en brommerraces viel zo’n 14 jaar geleden zijn oog op een crosskart. Vanaf dat moment heeft hij na research in Belgie, Zweden en Italie zelf al diverse crosskarts ontwikkeld. Zijn deskundigheid en doorzettingsvermogen hebben geresulteerd in het allernieuwste type crosskart.

Samen met zijn vrouw Jolanda is hij een ware ambassadeur geweest voor de crosskartsport. Door het rijden van vele leuke demo’s in het gehele land mag de crosskartsport zich inmiddels op steeds meer populariteit verheugen. Theo was in 1998 reeds al crosskartkampioen bij ACC Geffen. Na zijn Nederlands kampioenstitels in 2003 en 2004 heeft hij zich steeds meer toegelegd op het coachen van jong talent. Niet onverdienstelijk; teamgenoot Han Koolen haalde in 2006 de NK-titel binnen en Peter van Bussel werd 3e. In 2007 stond Theo aan de start met de nieuwe DSP XK600 als sterke troef. Wederom haalde hij de NK-titel glansrijk binnen. Hij laat hiermee zien dat hij nog altijd bij de toppers hoort. Ook het nieuwe type crosskart: DSP XK600 staat hiermee op de kaart.

Han Koolen en Peter van Bussel beschikken inmiddels ook over nieuwe DSP XK600 machines en zullen zich in 2008 weer helemaal gaan mengen in de strijd om de ereplaatsen. Komend seizoen zal Theo niet alle wedstrijden van de partij kunnen zijn, maar als hij er is wil hij wederom iedereen laten meegenieten van de fun, spanning en sensatie van de crosskartsport.

Daarnaast heeft de crosskart veel overeenkomsten met een andere 4-wiel gemotoriseerde sport: de quad. Afgelopen jaar heeft de jonge Tim Bongers voor een sensatie gezorgd in de quadcross. Voor het eerst reed hij op de gloednieuwe
DSP QX250. Deze quad is uniek in zijn soort. Aangepast aan de rijder; sterk, optimaal frame gecombineerd met een uitstekende 4-takt KTM 250 cc. Uiteraard ook geheel ontwikkeld en gefabriceerd door Derix Special Products. Hiermee werd hij Europees Kampioen Quads (IMBA) en daarnaast maakte hij het feest compleet door ook de Nederlandse titel Quad Junioren A op zijn naam te schrijven. Het komend seizoen heeft Tim weer de primeur; hij gaat zijn EK-titel verdedigen en strijden om een plaats op het podium tussen de Inters op zijn nieuwe DSP QX450. Ook deze machine is een speciaal ontwerp. Zijn broer Maik heeft in het nieuwe seizoen ook de beschikking over een DSP QX450 en zal er alles aan doen om bij de Quad Nationalen hoge ogen te gooien. Last but not least broer Rick. Hij rijdt komend seizoen met de DSP QX 250 bij de Quad Junioren A en zal zich daar van zijn beste kant laten zien.

Hiermee heeft Theo Derix van zijn hobby zijn beroep weten te maken. Een uitstekend geoutilleerde werkplaats heeft hij tot zijn beschikking waar hij de producten nagenoeg van begin tot eind helemaal zelf fabriceert. Kijk hiervoor ook op www.derixspecialproducts.nl
Crosskart type DSP XK 600
Frame 25 CRMO 4, volgens Din-norm 2391-1-94
Wielophanging voorzijde dubbel triangel DSP
Wielophanging achterzijde pendelas DSP
Schokdempers voor dubbelzijdig instelbaar AST
Schokdempers achter dubbelzijdig instelbaar AST
Besturing tandheugel aluminium
Remsysteem voorzijde
schijfrem met 4 zuiger
Remsysteem achterzijde schijfrem met 4 zuiger
Hoofdremcilinder Grameca
Afmetingen e.d.
Wielbasis 2000 mm
Breedte voor 1600 mm
Breedte achter 1600 mm
Lengte 2600 mm
Hoogte 1500 mm
Gewicht 300 kg, incl. vloeistoffen
Voorwielen 10 inch aluminium velg
Achterwielen 10 inch aluminium velg
Speciale opties: kunstof bodykit DSP
Motor
Merk Honda
Model CBR 600
Type 4 takt, 4 cilinder
Ontsteking CDI electronics
Max. vermogen 120 pk
Transmissie
Versnellingsbak origineel Honda
Overbrenging O-ring ketting 530
Prestaties
Max. snelheid 200 km/h
Accelaratie 0-100 km/h 4 sec.
Technische gegevens D.S.P. QX 450
MOTOR
Motormerk KTM
Type 1 cilinder 4-takt
Cilinderinhoud 449,3 cc
Boring x slag 97 x 60,8 mm
Compressieverhouding 12,5:1
Starter E-start
Transmissie 4 versnellingen
Koeling vloeistof gekoeld
Brandstof 98 ongelood
Koppeling hydraulisch
Chassis
Materiaal 25crmo4
Lengte 1,850mm
Breedte voor 1,300mm
Breedte achter 1,300mm
Hoogte 1,150mm
Zithoogte 850mm
Wielbasis 1,280mm
Grondspeling 300mm
Droog gewicht 150kg
Voorrem dubbele hydraulische schijf
Achterrem hydraulische schijf
Schokbrekers voor front AST (type D.S.P. QX450)
Schokbreker achter rear AST (type D.S.P. QX450)
Tankinhoud 9 liter
Wielen voor 10x5
Wielen achter 10x5
Banden voor kenda dune runner
Banden achter kenda bearklauw
Kappen werk yfz450
Bestikkering wlm design
Technische gegevens D.S.P. QX250
MOTOR
Motormerk KTM
Type 1 cilinder 4-takt
Cilinderinhoud 249,5cc
Boring x slag 76 x 55mm
Compressieverhouding 12,8:1
Starter kickstart
Transmissie 6 versnellingen
Koeling vloeistof gekoeld
Brandstof 98 ongelood
Koppeling hydraulisch
Chassis
Materiaal 25crmo4
Lengte 1,850mm
Breedte voor 1,300mm
Breedte achter 1,300mm
Hoogte 1,150mm
Zithoogte 850mm
Wielbasis 1,280mm
Grondspeling 300mm
Droog gewicht 150kg
Voorrem dubbele hydraulische schijf
Achterrem hydraulische schijf
Schokbrekers voor front AST (type D.S.P. QX250)
Schokbreker achter rear AST (type D.S.P. QX250)
Tankinhoud 9 liter
Wielen voor 10x5
Wielen achter 10x5
Banden voor kenda dune runner
Banden achter kenda bearklauw
Kappen werk yfz450
Bestikkering wlm design
Meer informatie?

Neem contact met ons op via info@dspracing.nl of
bel met Theo Derix op 06-12 28 56 60 of 0493-34 26 94


DSP-CROSSKARTS GEMAAKT VOOR EN DOOR KAMPIOENEN!